Välkommen till vår supportsida.

Här är svar på olika frågor om våra produkter och kontaktuppgifter till våra kontor.


Vår ambition är att erbjuda alla våra kunder den bästa servicen.
Om du har frågor du inte kan hitta svaret på, tveka inte att kontakta oss.

Kontakta oss


Azolver huvudkontor

Mån – Fre:     08:00 – 16:30
Juli månad:   08:00 – 15:30

08 – 734 17 00
info.se@azolver.com
Kundcenter
kundcenter.se@azolver.com
Service
service.se@azolver.com

Länkar


Nedan hittar du snabba länkar till användbara resurser:

Besök vårt dokumentarkiv
Porto uppdatering 2019
Beställningstjänst
Logotyp / reklamfiler på din maskin

Vanliga frågor

Retur av maskin / uppsägning / ovf. porto till ny maskin / omregistrering

Retur – Avslutande – Överför porto till ny maskin – Byte av företagsnummer.

Din frankeringsmaskin måste skickas till Pitney Bowes i följande fall:

  • Byte av org. nummer
    Alla frankeringsmaskiner är registrerade på organisationsnumret. Om ditt företag ändrar organisationsnumret måste maskinen åter certifieras av Pitney Bowes / Posten. Eventuella återstående porto återbetalas till kunden efter certifiering.
  • Ny maskin / ändrad frankeringsmaskin
    Om du har köpt en ny frankeringsmaskin och / eller har en gammal maskin som inte är i bruk, måste den returneras till oss för avregistrering.
  • Postmaskinen tas ur bruk / uppsägning / avregistrering
    När maskinen är oregistrerad kommer vi att se till att eventuella återstående porto betalas till ditt bankkonto. Vi vill också se till att den gamla maskinen hanteras till nytta för miljön.

I dessa fall måste en avregistreringsblankett fyllas i för att följa maskinen. Vänligen kontakta Pitney Bowes eller din lokala PB-återförsäljare för mer information.

Kontaktinformation Pitney Bowes Support:

Tlf: 23 33 93 00 
E-post: kundesenter.no@pb.com 
Web: www.pitneybowes.no

Returadress för gammal frankeringsmaskin:

Pitney Bowes Norge AS
Stålfjæra 26
0975 Oslo.

Teknisk support för DM300 / 400C