Ebay/Amazon-paket.
När ett Ebay/Amazon-paket har beställts, och Pitney Bowes Inc. är knutet till försändelsen, så hanterar ett lokalt transportföretag försändelsen.
Azolver är inte involverad i denna process.
Ni kan spåra försändelsen online, enligt guiden nedan.
Spåra en försändelse:
https://parcelsapp.com/en
Du hittar spårningshistoriken och länk till ditt lokala transportföretag.
Scrolla ner till “Track with official websites” och klicka på ditt lokala transportföretag. Här kan du också se de deras eget spårningsnummer, och vid behov kan du kontakta dem för mer information.
Mer detaljer hittar ni på Pitney Bowes hemsida:
https://www.pitneybowes.com/us/support/shipping/global-ecommerce-cross-border-shipping-support.html
Retur av maskin / uppsägning / ovf. porto till ny maskin / omregistrering
Retur – Avslutande – Överför porto till ny maskin – Byte av företagsnummer.
Er frankeringsmaskin måste skickas till Azolver i följande fall:
- Byte av org. nummer
Alla frankeringsmaskiner är registrerade på organisationsnumret. Om ert företag ändrar organisationsnumret måste maskinen åter certifieras av Azolver / Postnord. Eventuella återstående porto återbetalas till er efter certifiering.
- Ny maskin / ändrad frankeringsmaskin
Om ni har köpt en ny frankeringsmaskin och / eller har en gammal maskin som inte är i bruk, måste den returneras till oss för avregistrering.*
- Frankeringsmaskinen tas ur bruk / uppsägning / avregistrering
När maskinen är oregistrerad kommer vi att se till att eventuella återstående porto betalas till ert bankkonto bankkonto. Vi ser till att den gamla maskinen skrotas och återvinns korrekt ur ett miljöperspektiv.*
*I dessa fall måste en avregistreringsblankett fyllas i för att följa maskinen. Vänligen kontakta Azolver eller din lokala PB-återförsäljare för mer information.
Kontaktinformation Azolver Support:
Tlf: 08-734 17 00
E-post: kundcenter.se@azolver.com
Web: www.azolver.se
Returadress för gammal frankeringsmaskin:
Azolver Logistics AB
Masugnsvägen 28
168 67 Bromma
Teknisk support för DM300 / 400C
Maskinen är konstruerad så att du enkelt kan göra installationen själv utan hjälp av en tekniker. Det är viktigt att du läser instruktionerna noggrant och följer stegen steg för steg för en lyckad installation.
Inledning
Innan du använder din frankeringsmaskin måste du ha betalat porto till Bring, som kommer att skicka dig ett mail med all nödvändig information.
Om du inte har fått ett e-postmeddelande från Bring kan du kontakta dem på telefon 087341700.
Om du har en frankeringsmaskin tidigare, kommer återstående porto på frankeringsmaskinen och laddningskonto att överföras till en ny frankeringsmaskin när den gamla frankeringsmaskinen returneras till oss.
Granska punkterna nedan. Maskinen måste anslutas till laddningscentralen. Du kan välja att ansluta via PC / Internet eller en analog linje.
- Om du väljer att ansluta via PC måste du ladda ner programvaran först under “Ladda ner PC-kommunikation”.
- Gå till “Installation Guide” där du kan välja mellan pdf eller animering. Se avsnittet “Installationsguide”.
- Logo eller reklamutskrift? Maskinen kan skriva ut logotypen eller reklammeddelandet på kuvertet.
- Du kan välja mellan din egen logotyp, standardannonseringslogotyp i maskinen eller självtillverkad reklamtext. Detta är ett prisvärt och effektivt sätt att marknadsföra ditt företag. (Gå till “Logo och kampanjtext” i huvudmenyn till vänster)
En gång i månaden måste maskinen anslutas till laddningscentralen för överföring av statistik till Bring och eventuellt porto och programuppdateringar. Se “Dataanslutning till laddningscentret”.
Lycka till!
Dataanslutning till laddningscentralen
Datainsamling / dataöverföring
En gång i månaden måste frankeringsmaskinen anslutas till Pitney Bowes lastningscenter. Detta är för att säkerställa att trafikdata som finns i maskinen laddas upp och skickas till Bring. Kontrollera samtidigt om tillgängliga uppdateringar för nedladdning. Nuvarande porto-paket sparas i frankeringsmaskinen. Använd din vanliga anslutning till detta.
När det är dags att ansluta visas meddelandet “Dataöverföring krävs”.
Du kan välja mellan:
• Anslut nu?
• Fartyg, anslut senare
Tryck på Enter / Yes för att ansluta till laddningscentralen.
Obs! I början av månaden uppdateras de flesta frankeringsmaskiner. Detta kan orsaka att anslutningen tar längre tid.
Se även separat avsnitt “Kan inte ansluta till laddningscentret” och eventuellt “Kontrollera efter uppdateringar” under “Nedladdningar”