Det svenska livförsäkringsbolaget Skandias huvudkontor ligger i Stockholm. Företaget tar emot alla sina varor i huvudkontoret och använder Azolver's Sendsuite Tracking-lösning för att hålla reda på logistiken.
- Innan vi antog SendSuite Tracking-lösningen var vi redan bekanta med Azolver eftersom vi hade använt deras portomätare. Eftersom vi var nöjda med Azolvers service och Sendsuite Tracking-lösningen passade våra behov, beslutade vi att börja använda den, säger Jonas Engström , Skandias drifts- och servicechef.
"Vi skulle gärna rekommendera Azolver eftersom deras Sendsuite Tracking-lösning har fungerat mycket bra för oss. Azolver kommer ständigt med förbättringar och nya utvecklingar som vi kan använda. Vi har bara haft goda erfarenheter av deras service som får jobbet snabbt."
- Jonas Engström
I Skandias huvudkontor arbetar cirka 1400 anställda. Sendsuite Tracking-lösningen hjälper organisationen att hålla reda på alla inkommande varor och att skicka ett meddelande till mottagaren vid ankomst. Vid anmälan kan de anställda komma ner till Stockholm HQ: s servicedesk och hämta sina paket och dokument. De undertecknar mottagandet av varorna på en mobil enhet och är bra att gå. Förutom den ordinarie servicen ger Azolver också Skandia en veckorapport om alla mottagna varor.
Jonas Engström är nöjd med samarbetet med Azolver:
- Vi skulle gärna rekommendera Azolver eftersom deras Sendsuite Tracking-lösning har fungerat mycket bra för oss. Azolver kommer ständigt med förbättringar och nya utvecklingar som vi kan använda. Vi har bara haft goda erfarenheter av deras service som får jobbet gjort snabbt.