DM300/400C

Montering av maskinen.

Inledning

Innan du använder din frankeringsmaskin måste du ha betalat porto till Bring, som kommer att skicka dig ett mail med all nödvändig information.

Om du inte har fått ett e-postmeddelande från Bring kan du kontakta dem på telefon 087341700.

Om du har en frankeringsmaskin tidigare, kommer återstående porto på frankeringsmaskinen och laddningskonto att överföras till en ny frankeringsmaskin när den gamla frankeringsmaskinen returneras till oss.

Granska punkterna nedan. Maskinen måste anslutas till laddningscentralen. Du kan välja att ansluta via PC / Internet eller en analog linje.

  1. Om du väljer att ansluta via PC måste du ladda ner programvaran först under ”Ladda ner PC-kommunikation”.
  2. Gå till ”Installation Guide” där du kan välja mellan pdf eller animering. Se avsnittet ”Installationsguide”.
  3. Logo eller reklamutskrift? Maskinen kan skriva ut logotypen eller reklammeddelandet på kuvertet.
  4. Du kan välja mellan din egen logotyp, standardannonseringslogotyp i maskinen eller självtillverkad reklamtext. Detta är ett prisvärt och effektivt sätt att marknadsföra ditt företag. (Gå till ”Logo och kampanjtext” i huvudmenyn till vänster)

En gång i månaden måste maskinen anslutas till laddningscentralen för överföring av statistik till Bring och eventuellt porto och programuppdateringar. Se ”Dataanslutning till laddningscentret”.

Lycka till!

Dataanslutning till laddningscentralen

Datainsamling / dataöverföring

En gång i månaden måste frankeringsmaskinen anslutas till Pitney Bowes lastningscenter. Detta är för att säkerställa att trafikdata som finns i maskinen laddas upp och skickas till Bring. Kontrollera samtidigt om tillgängliga uppdateringar för nedladdning. Nuvarande porto-paket sparas i frankeringsmaskinen. Använd din vanliga anslutning till detta.

När det är dags att ansluta visas meddelandet ”Dataöverföring krävs”.

Du kan välja mellan:

• Anslut nu?
• Fartyg, anslut senare

Tryck på Enter / Yes för att ansluta till laddningscentralen.

Obs! I början av månaden uppdateras de flesta frankeringsmaskiner. Detta kan orsaka att anslutningen tar längre tid.

Se även separat avsnitt ”Kan inte ansluta till laddningscentret” och eventuellt ”Kontrollera efter uppdateringar” under ”Nedladdningar”

Kontakta Oss